hľadať

Profily osobností






viac osobností 
Bleskové rozhovory





viac rozhovorov 
Zaujalo nás















viac  
Partneri

icm topolcany
obchodne centrum juh topolcanyakademia vzdelavania topolcany
nastupiste 1-12 mojetopolcany 
  

 

 


nie sú údaje

Regenerácia a prevencia zranení kolien

dátum pridania: 09.04.18-07:24

Akýkoľvek úraz, ktorý nedoliečime ovplyvňuje naše telo a pohyb. Všetci ktorí majú skúsenosť s určitým zranením (či už pri športe alebo v práci) vedia, že z dlhodobého hľadiska majú následky úrazu svoju cenu. Povedzme si bližšie o problematike a zraneniach najzložitejšieho kĺbu na ľudskom tele - kolene.

Kolenný kĺb sa skladá z troch kostí. Stehenná kosť, holenná kosť a jabĺčko. Netreba zabudnúť na píšťalu, kosť predkolenia. ktorá však priamo nezasahuje do kolena ale spolu s holennou kosťou tvorí predkolenie. Poďme ďalej. Menisky a skrížené väzy . Priestor kde sa spája dolná časť stehennej kosti a horná plocha predkolenia je vyplnená meniskami. Tie sa skladajú z chrupky a väziva. Treba brať na vedomie aj to, že čím sme starší tým sa naše kĺby opotrebujú viac a viac a dochádza k poškodeniu. Preto netreba zabudnúť aj na výživové doplnky stravy pre naše kĺby.

Pohyb je všestranná záležitosť a stav kolien sa môže odrážať hlavne od toho aké pohybové aktivity preferujeme. Iné riziká a úrazy hrozia pri loptových hrách (futbal, hádzaná , basketbal) a iné zase pri napr. klasických silových tréningoch, behaní a podobne. V dnešnom článku si rozoberieme loptové hry. Ako bývalý futbalista viem akú záťaž musia zniesť kolená pri záťaži 5-6 tréningov za týždeň vrátane zápasu. Preto aj keď dnes nás kolená nebolia nemusí to tak byť aj za mesiac či dva. Najčastejšie zranenia ktoré nám pri loptových hrách hrozia sú:

ruptúra krížnych alebo postranných väzov následkom rýchlej zmeny smeru.
poškodenie meniskov z rotačných pohybov alebo pri páde,
vykĺbenie jabĺčka pri súboji s protihráčom a mnoho ďalších.

Telo človeka a zdravotný problém nikdy nie je len o jednom kĺbe alebo svale. Samozrejme, ak nejde o akútny úraz ako natiahnutie prípadne iné poškodenia pohybového aparátu. Telo je celok a konkrétny problém, ktorý vznikol je už len následkom viacerých faktorov a vykonávaných pohybov.

Základným predpokladom zdravia našich kolien ktorí si vieme zmerať aj sami sú napríklad drepy. Samozrejme prvým úspešným krokom je zvládnuť ho správne. Tzn. , že ak zvládneme urobiť drep tak aby sme si sadli na päty pričom naša rovnováha zostáva zachovaná ohybnosť dolných končatín je v poriadku. Pokiaľ sa do drepu nedostaneme (najčastejšia príčina zdvíhanie piat) treba nám podložku ktorý nám zaručí vyrovnaný chrbát. Ak nám problém drep nerobí potom už len zostáva jediné nepísané pravidlo a to spraviť ráno a večer presne toľko drepov koľko máme rokov. Nácvik drepu môžete vidieť aj tu (video).

Pokiaľ máte problém a cítite bolesť v kolenom kĺbe alebo máte po operácií, pokojne navštívte náš DEVA- Gym Topoľčanoch kde Vám vieme pomôcť. Nakoniec si len ukážeme pár obrázkov kde náš fyzioterapeut Mário využil metódu kineziotejpingu po operácií kolena respektíve plastiky predného krížneho väzu.  

Viac užitočných info na : https://www.deva-gym.sk/blog/


Media galéria




 poslať článok mailom  vytlačiť článok



Chcete dostávať vždy aktuálne informacie z nášho mesta?
Prihláste sa na odber noviniek!