hľadať

Profily osobností






viac osobností 
Bleskové rozhovory





viac rozhovorov 
Zaujalo nás















viac  
Partneri

icm topolcany
obchodne centrum juh topolcanyakademia vzdelavania topolcany
nastupiste 1-12 mojetopolcany 
  

 

 


nie sú údaje

Cesta od bolesti k sile

dátum pridania: 27.02.18-12:24

V dnešnom článku si predstavíme nástroj, vďaka ktorému dokážete rozvinúť svoj pohybový potenciál. V našom pohybovo regeneračnom centre nenájdete crossfit ani stroje na cvičenie. Nájdete jednoduché pohyby a cvičenia, ktoré vám pomôžu zbaviť sa bolesti a dopracovať sa správnymi funkčnými pohybmi k sile. Jedným z takých cvičení, ktoré si u nás môžete zacvičiť je cvičenie s clubbellmi. Základné informácie o clubbeloch sa môžete dočítať tu, no my si porozprávame ešte pár nových zaujímavých informácií. Poznáme dva druhy svalových skupín s tendenciou ku skráteniu a oslabeniu.

Najčastejšie skrátené svaly: ohýbače krku, prsné svaly, predné a zadné stehenné svaly.

Najčastejšie oslabené svaly: vnútorné svaly brucha a chrbta, sedacie svaly, medzilopatkové svaly.

Počas cvičenia s clubbelom sa súčasne posilňujú a naťahujú predné aj zadné svalové reťazce viď. obrázok.  

Pri cvičení sa uplatňuje otvorený kinematický reťazec, tzn., že pohyb vykonáva ruka voči ramenu. Čo vedie k prevencii zranenia hornej končatiny a urýchľuje dobu rekonvalescencie ramenného pletenca.

Častý problém dnešnej doby je napríklad golfový alebo tenisový lakeť, ktorý vzniká jednostranným preťažovaním určitej svalovej skupiny (extenzory a flexory predlaktia). Na danom mieste dochádza k akútnemu a neskôr chronickému zápalu, ktorý vedie k zníženiu ohybnosti a zvýrazneniu bolesti lakťového kĺbu. Aj pri tomto zdravotnom probléme nájde clubbell svoje uplatnenie.

Ďalšou výhodou cvičenia je znižovanie svalových disbalancií, ktoré vznikajú následkom jednostranných pohybových stereotypov (napr. sedavé zamestnanie, práca za počítačom). Počas cvičenia je každá končatina zaťažovaná rovnomerne, čo znamená, že slabšia končatina dobieha silnejšiu. Veľa nielen starších, ale aj mladších ľudí má problém s ochabnutými rukami ( viď. obrázok) Vďaka rytmike a striedavému tempu cvičenia c clubbellom sa tento problém dá ľahko odstrániť.

Či už ste aktívny alebo len rekreačný športovec, nevyhnete sa zdravotným problémom a rizikám, ktoré idú ruka v ruke s pohybovou aktivitou. Clubbelly v sebe ukrývajú zložku bojového umenia, tanca a posilňovania. Je mnoho možností a cvičení, ktoré nám dnešná doba ponúka. Preto si treba vyberať hlavne tie, ktoré naše telo viac nezničia, ale dajú mu funkčnosť, silu a pomôžu odstrániť bolesť. Nižšie si môžete pozrieť aj video Michala a Mária.

S pozdravom DEVA team
https://www.deva-gym.sk/l/cesta-od-bolesti-k-sile/

 




 poslať článok mailom  vytlačiť článok



Chcete dostávať vždy aktuálne informacie z nášho mesta?
Prihláste sa na odber noviniek!